måndag 26 september 2011

Är barnen trötta på lektionerna?

I dag var lektionen ytterst underlig, vi gick igenom massor av viktiga saker, diskuterade våra tankar om en essä men ändå var barnen trötta. Jag tror att många tyckte att innehållet var viktigt men var det roligt. Det är svårt att framföra viktig information på ett roligt sätt och det är bara så det är och kommer att förbli. Fast i varje klass så finns ju de som tycker att det är kul och är intresserade, de gör sina läxor och följer med och får hyfsade betyg. Skulle alla kunna vara sådana och vad skulle krävas, personligen tror jag att det handlar om att vara slö, det är inte något vi har ärvt av våra föräldrar det är något vår miljö har givit oss. Innan jag åkte till USA tränade jag bara ett fåtal gånger i vecka, jag ansåg att det var tillräcklig, men nu är jag inte så säker längre.
Jag kommer ihåg hur ofta jag hade ont i huvudet var trött kom hem och sov innan middagen. Det är något jag inte gör längre kanske beror det på att jag vuxit upp i USA eller att jag faktiskt har ändrat min livsstil. Nu spenderar jag flera dagar på gymmet, löptränar och spelar amerikansk fotboll, allt detta kan låta stressigt eller mycket för en ungdom men jag tror att det är bra stimulans. Att stimulera muskler och hjärnan genom träning på något sätt verkar hjälpa mig med alla mina problem. Jag anser nu att sitta ner och göra läxor är en avslappning, det tillhör inte ett av mina ansträngnings områden längre.
Jag har många kompisar som klagar på att de sover dåligt, bara har läxor och ingen fritid. Men vad anser de att fritid är?
För det mesta ser man kompisar som sitter på facebook ett flertal timmar per dygn eller spelar dator/tv-spel. Mitt lilla förslag till detta skulle vara mer träning och regelbundet intag a föda. Sedan är det alltid enklare om man inte trycker i sig massor av socker eller snabba kalorier innan man ska sova eller på morgonen.
Det är är förstås inte en vetenskaplig slutsatts, vilket inte behöver betyda att det fungerar men det är värt ett försök.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar