måndag 5 september 2011

Based on a true story.

När jag läser en bra bok tycker jag att några av de viktigaste detaljerna är om personen i bok gör rimliga saker om jag skulle kunna vara honom eller henne och om jag också kan lyckas. Därför är realistiska böcker som är baserade på en riktig berättelse något jag verkligen uppskattar. Jag gillar att följa med karaktären i boken och uppleva vad han/hon uppnår, med det så känner jag mig skälv också väldigt lyckad.
Jag tror det är någon som vi alla tycker om, att lyckas, att klara av något vi såg som omöjligt, därför är just dessa böcker så fångande och underbara.
The Blind side är den av mina favorit böcker just eftersom huvudfiguren kommer från ingenstans och lyckas bli väldigt duktig. Många gånger om man dagdrömmer sig bort tror jag just att man kommer till en värld där man har lyckats och uppnått något.
Jag talar nog inte för alla men säkert många om jag säger att "A true story is a real story"
Anthon G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar